-->

Liseyi yurt Dışında Oku Sınavsız Üniversite Kazan 2013

Yurtdışında lise okuyanlara Türkiye’de sınavsız üniversite hakkı verildi. Liseyi yurt dışında okudum sınavsız üniversite hakkım var mı diyenlere müjdeli haber geldi.
Yüksek Öğretim Kurulu, liseyi yurt dışında okuyan öğrencilerin Türkiye’deki üniversitelere sınavsız geçiş yapabileceğini duyurdu. Resmi Gazetede yer alan habere göre liseyi yurt dışında okuduktan sonra üniversiteye Türkiye’de gitmek isteyen öğrencilerin sınava girmesine gerek olmayacak. Ayrıca bu öğrencilerden harç ve katkı payı da alınmayacak.

YABANCI ÖĞRENCİ UYGULAMASI
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) bu yasa değişikliğinde önce geçen yıl, “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar Son Şekli” adıyla çıkardığı yönetmelikle, yabancı öğrencileri almak isteyen yüksek öğretim kurumlarının ön lisans ve lisans bölümlerinin birinci ve ikinci öğretimleri ile uzaktan eğitim ve açık öğretim programlarında bu yabancı öğrenciler için kontenjan ayırmasını istemişti. Bu kararın uygulaması bu yıl yapılmaya başlandı.
Eskiden Öğrenim Ücreti 15 bin TL’yi Buluyordu
YÖK’ün geçen yıl yaptığı düzenlemeden önce, Türk öğrenciler Türkiye’de üniversiteye gitmek istediklerinde, YÖK tarafından uygulanan yabancı öğrenci sınavına girmek mecburiyetindeydi. Bununla birlikte Türk öğrencilerin de üniversitelere öğrenim ücreti ödemeleri gerekiyordu. Bu yıl yapılan düzenlemeye göre ise Türkiye’de üniversite okumak isteyen yurt dışındaki öğrencilerin ne sınava girmesi ne de ücret ödemesi gerekiyor. Uygulama öncesinde Eğitim ücreti en yüksek olan Tıp Fakülteleri’nin yabancı öğrencilerden talep ettikleri öğrenim ücreti 15 bin TL’yi buluyordu.
Şartlar Üniversiteler Tarafından Belirlenecek
Bu durumda üniversiteler, yabancı öğrenciler için kayıt şartlarını kendileri belirleyecek. Türkçe bilgisi, lise akreditasyonu ve not ortalamaları gibi maddeler üniversitelerin kendi isteğine bırakılacak. Üniversitenin aradığı uygun koşulları taşıyan her Türk öğrenci dilediği bölüme kayıt yaptırabilecek. Kayıtlar YÖK tarafından onaylandıktan sonra öğrenciler öğrenime başlayacak.
Kaynak